28 listopada, do sieci trafił świąteczny spot Allegro – „Czego szukasz na święta. English for Beginners,” który od początku bije rekordy oglądalności. Na temat reklamy pisały już brytyjskie dzienniki: „Financial Time”, „Guardian”, „The Independent”, czy amerykański portal BuzzFeed.

Serca zachodnim mediom skradł Robert Mazurkiewicz. Aktor znakomicie wcielił się w rolę starszego pana o imieniu Robert. Na początku spotu widzimy jak mężczyzna zamawia przez Internet paczkę. Kiedy kurier dostarcza przesyłkę, okazuje się, że jest to książka do nauki języka angielskiego pod tytułem „English for Beginners”. Mężczyzna nie traci czasu, od razu zabiera się do nauki. W przyswajaniu angielskich słówek towarzyszy mu jego pies, który jest jedynym towarzyszem bohatera spotu. Kolejna zamówiona przez niego przesyłka to walizka. Mężczyzna pakuje się i wyrusza w podróż do swojego syna. Ostatnia scena jest najbardziej wzruszająca, Robert wchodzi do domu swojego syna, a zza drzwi wyłania się malutka dziewczynka. Mężczyzna wita się z wnuczką słowami: „Hi, I’m your grandpa.”

Koncept został przygotowany przez agencję Bardzo. Jest on częścią kampanii „Czego szukasz?”. Wyprodukowała go firma CutCut. Reżyserem spotu jest Szwed Jesper Ericstam. Joanna Kobylińska-Andrzejak z zespołu brand management w dziale marketingu Allegro koordynowała całość prac nad filmem.

Po ogromnym sukcesie, jaki odniosła reklama, pojawiły się zarzuty o plagiat kampanii whisky New Bell’s South Africa – „The Reader” z 2014 roku. Oglądając oba spoty, rzeczywiście można doszukać się wielu podobieństw. „The Reader”, został wyemitowany
w telewizji RPA. Bohaterem reklamy również jest starszy mężczyzna. Podobnie jak w spocie Allegro stawia przed sobą pewien cel. Pragnie nauczyć się czytać. Pod koniec filmu widzimy jak mężczyzna spotyka się ze swoim synem
i kładzie przed nim jego książkę. Kiedy starszy mężczyzna wyznaje, że ją przeczytał, syn i ojciec, śmiejąc się, padają sobie w ramiona.

„English for Beginners” wygrał nie tylko w konkurencji na najbardziej wzruszający spot świąteczny 2016 roku. Liczbą odsłon na YouTube wyprzedził także, wyemitowaną praktycznie w tym samym czasie, reklamę H&M – „Come Together”. Reklamie szwedzkiej firmy odzieżowej nie pomogło nawet zatrudnienie hollywoodzkiego reżysera Wesa Andersona.
Główną rolę w reklamie zagrał Adrien Brody. Amerykański aktor, znany między innymi
z filmu „Pianista” Romana Polańskiego, wcielił się w rolę konduktora pociągu H&M Lines Winter Express.

19 dni po debiucie internetowym spot „English for Beginners” ma już 12 388 053 odsłon. Natomiast reklama H&M opublikowana w sieci 27 listopada ma o ponad trzy miliony mniej – 9 018 217 wyświetleń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *