„Ja tu tylko sprzątam”- takim tytułem został opatrzony jeden ze slajdów prezentacji Marcina Gruszki, dyrektora ds. PR w firmie Play.

W związku z cyklem marketingowych wieczorów, 22 marca w Auli II Wydziału Ekonomicznego odbył się wykład z Marcinem Gruszką. Organizatorem cyklu wykładów jest Koło Naukowe Zarządzania i Marketingu Wydziału Ekonomicznego.

— Jestem tutaj w imieniu władz dziekańskich, żeby Państwa inteligentnie przywitać i życzyć tego, abyście Państwo dużo zyskali po dzisiejszym spotkaniu, — zaczyna Dziekan Wydziału Ekonomicznego UMCS. Tuż po sprawach organizacyjnych, Marcin Gruszka przystępuje do wykładu. Jeszcze na początku mówca zaznacza, że nie będzie omawiać żadnych treści teoretycznych, a skupie się na rzeczach praktycznych. Tak pierwszy slajd jego prezentacji zaczyna się ze zdjęcia pomnika z napisem „RIP P.R.” – W nowym PR, piarowiec wychodzi do ludzi. W klasycznym PR, organizacje nie komunikują się z odbiorcami, lecz z dziennikarzami poprzez konferencje prasową, — opowiada prelegent, pokazując swoje stare zdjęcie z konferencji prasowej.

W trakcie wykładu, Gruszka nie raz odwołuje się do przykładów związanych z firmą. — Każdy piarowiec musi być dobrym improwizatorem, — zaznacza mówca. Dalej opowiada, jak można z negatywnych sytuacji otrzymać plus dla wizerunku firmy. W sumie, Play dużo pojawia się w trakcie wykładu, chociażby w logo widniejącym się w prawym górnym rogu prezentacji. Jednak, jak zaznaczył Gruszka, nie przyjechał dla promowania firmy.

—Ludzie lubią czytać o problemach, o aferach, o czymś, co nie działa, — stwierdza prelegent. Zaznacza, że często dziennikarze piszą o głupich rzeczach typu ilości kotów zdejmowanych z drzew. Podczas wykładu mówca dużo pyta studentów: „Czy pisaliście kiedyś komentarz prasowy?”, „ Czy oglądacie telewizje?”.

Prelegent jeszcze odpowie na pytania studentów dotyczących taryf w Play, rynku pracy czy wyjazdu na konferencję promującą nowy smartfon. Chwilę póżniej, Marcin Gruszka podpisze wszystkim certyfikaty i zapyta czy będą uzględniane przez pracodawców. — Taki certyfikat może być dodatkowym atutem do CV, — odpowie koordynator projektu Konrad Koneczny i zaprosi na następne wykłady marketingowych wieczorów.

 

By Marta Chorna

Jestem wielkim fanem muzyki jazzowej, sztuki i kawy. Nie są dla mnie obce tematy związane z kulturą oraz Lublinem. Uwielbiam książki, jesień i stare kino.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *