#słodkieponiedziałki – rogaliki

www.instagram.com/vegetka00

Witajcie łakomczuchy! Wracamy do Was po świątecznej przerwie i przedstawiamy chrupiące i wyśmienite ROGALIKI! To szybka przekąska, która z pewnością zachwyci Wasze kubki smakowe. Zapraszamy!

Składniki:

  • 2 szklanki mąki
  • Pół kostki masła (125 gram)
  • Pół kostki drożdży
  • Pół łyżki cukru
  • Łyżka cukru wanilinowego
  • ¼ szklanki ciepłego mleka
  • 1 jajko
  • Nadzienie do wyboru: dżem, powidła, mrożone owoce lub kawałki jabłek otoczone cukru

Przepis jest bardzo prosty i szybki:

  1. Drożdże dodać do letniego mleka, rozpuścić je i pomieszać (odstawić na 15 minut)
  2. Do miski wsypać mąkę, cukier, cukier wanilinowy oraz dodać uprzednio roztrzepane jajko
  3. Po pomieszaniu dodać rozpuszczone, letnie masło
  4. Dodać rozczyn z drożdży
  5. Ciasto zagnieść i odstawić na 15 min
  6. Podzielić je na połowę oraz rozwałkować
  7. Wyciąć kółko od talerza oraz pociąć na trójkąty (jak pizzę)
  8. Ułożyć nadzienie na szerszej stronie trójkąta oraz zwinąć
  9. Blachę wysmarować masłem i posypać bułką tartą
  10. Rogaliki ułożyć na blasze i posmarować białkiem
  11. Piec w piekarniku w 180 stopniach ok. 20-30 minut

Zdrowy zakątek:

Dziś w ramach „zdrowego zakątku” przekaże wam pewne ciekawe informacje. Jeśli za nadzienie naszych rogalików wybierzecie dżem – warto postawić na ten niskosłodzony, gdyż jak sama nazwa wskazuje, posiada mniej cukrów (które mamy już w samym cieście, więc spokojnie nam ich wystarczy ), w sklepach możecie też znaleźć dżemy całkiem pozbawione cukrów prostych, to znaczy w składzie są tylko cukry pochodzące bezpośrednio z owoców. Pamiętajcie, że im zdrowiej tym lepiej, a w sklepach istnieje wiele zdrowszych zamienników.

P.S. Po więcej słodkich przepisów (i nie tylko) zapraszamy na Instagram: Vegetka00.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *