Koniec roku akademickiego coraz bliżej, stres powoli wzrasta, tym bardziej, że nie jest to typowy semestr i taki już nie będzie. Nie możemy przychodzić na uczelnię, zajęcia odbywają się zdalnie i nie zapowiada się, by w najbliższym czasie wszystko wróciło do normy. Czy są jakieś sposoby, by choć odrobinę złagodzić to złe samopoczucie?

  • Przede wszystkim: staraj robić się rzeczy, które sprawiają, że poczujesz się komfortowo – odpręż się, zrelaksuj.
  • Stale kontaktuj się z bliskimi, przede wszystkim nie odcinaj się od innych.
  • Możesz skorzystać z porady terapeuty on-line, wiele organizacji wychodzi naprzeciw obecnej sytuacji oferując bezpłatne wsparcie psychologiczne.
  • Nie zadręczaj się, jeśli nie jesteś „wystarczająco” produktywny. Każdy przeżywa ten czas inaczej i inaczej z niego korzysta. Staraj się nie porównywać do innych.
  • Informacje o koronawirusie sprawdzaj maksymalnie 2-3 razy dziennie. Jeśli ta wiedza Cię uspokaja, szukaj jej w rzetelnych źródłach (UNICEF, WHO).
  • Poszukaj grup wsparcia na internecie.
  • Nie miej wyrzutów sumienia za odczuwane złość i smutek. W tym czasie trudno znaleźć kogoś, komu ta sytuacja nie zniszczyła planów.
  • Złe samopoczucie w tej sytuacji jest uzasadnione, nie oszukujmy się. Niektórzy przeżywają ten czas gorzej, inni lepiej. Jeśli wydaje Ci się jednak, że naprawdę nie jest w porządku, powiedz o tym komuś.
  • Skup się na sobie – to moment, który w miarę możliwości możesz wykorzystać na rzeczy, na które nigdy nie miałeś czasu, nowy film, serial, książka?
  • Znajdź nowe formy kontaktu – czyli użyj social mediów do stałego kontaktu ze znajomymi. Przez internet możesz nawet grać w planszówki, w końcu kreatywność to zabawa dla inteligentnych! 😉

Powodzenia, trzymajcie się w zdrowiu!

Zdj. źródło: https://pixabay.com/pl/

 

By Joanna Mróz

Studentka II roku I stopnia Produkcji medialnej na UMCS-ie. Związana z Telewizją Akademicką TV UMCS. Zainteresowania: plastyka, sport, muzyka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *