Vege Piątek – Pudding chia

Tydzień temu ruszyliśmy z nową serią Vege Piątków. Mamy nadzieję, że pomysł podoba wam się tak samo jak nam! Jeśli już nie możecie doczekać się dzisiejszej propozycji dania vege, zajrzyjcie niżej.

Przepis, który dzisiaj dla Was przygotowałam jest bardzo prosty, a składniki znajdziecie w każdym markecie. Dodatkowo na końcu przepisu zawarłam krótką informację na temat głównego składnika, czyli nasion chia.

Pudding chia

Składniki (dwie porcje):

3 pełne łyżki nasion chia

250 ml mleka krowiego lub roślinnego

2 łyżki cukru

Ulubione owoce: mango, maliny, borówki czy truskawki – osobiście polecam brzoskwinie

Wykonanie:
Nasiona chia zalewamy mlekiem – wybierając (może zamień to na „polecam mleko ciepłe”, bo przy „wybierając” trochę nie wiedziałem przez chwilę, o co chodzi) ciepłe, pudding będzie gotowy szybciej. Następnie dodajemy cukier i mieszamy energicznie energicznie mieszamy, pozwoli nam to pozbyć się grudek. Wstawiamy całość do lodówki na 2 godziny lub nawet na całą noc. Kiedy masa zgęstnieje, przekładamy ją do szklanek lub pucharków lodowych i dekorujemy owocami.

Nasiona chia są bardziej bogate w wapń niż mleko. Dodatkowo zawierają więcej kwasów omega-3 niż uchodzący za ich skarbnicę hodowlany łosoś atlantycki. Nasiona chia pochodzą z rośliny zwanej szałwią hiszpańską, pochodzącą z Meksyku i Gwatemali. Korzystnie wpływają na pracę serca, procesy trawienne, a także wzmacniają kości.

Dajcie znać, czy wypróbujecie ten przepis i jak Wam smakował pudding!

Korekta: Kacper Beda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *