Orlen ze swoją „żabką”? Konkurencja osiedlowych sieciówek?

PKN Orlen otworzył swoją pierwszą placówkę pod nazwą Stop Café. Zaskoczeniem może być jej lokalizacja, bowiem jest to stolica Czech — Praga. Czyżby polskie przedsiębiorstwo podbijało zagraniczne rynki? 

Sklep nie jest duży, za to umiejscowiony w okolicy stacji metra, więc dziennie mija go masa ludzi. W asortymencie można znaleźć wiele ofert gastronomicznych, a także zwykłych produktów spożywczych i gotowych dań.  

Sklep Orlen w Pradze

Jest to pierwszy sklep z planowanej całej sieci, która za granicą ma być znana pod nazwą „Orlen Go”, w Polsce natomiast jako „Orlen w Ruchu”. W ciągu 5 lat ma zostać wybudowanych około 900 sklepów w samym kraju. 

Decyzja o założeniu sklepów poza stacją paliw wiązała się z blisko 3 miliardowym zyskiem operacyjnym z segmentu detalicznego. Sklepy mają powstawać w miejscach o największym natężeniu ruchu. Głównymi państwami inwestycji mają zostać oczywiście Polska oraz Czechy. Placówki mają być jak najbardziej zautomatyzowane, np. klient może zapłacić za kawę już przy samym ekspresie kawowym. Można również kontynuować program lojalnościowy ze stacji paliw, dzięki czemu stali klienci nie będą czuli się poszkodowani. 

Sklep ma być podzielony na trzy kategorie o różnym metrażu. Wszystkie w swojej ofercie będą skupiały się głównie na gastronomii. Format A to obiekty o 20 metrach kwadratowych, natomiast B to 60-70 w formie wolnostojącej lub w ciągach komunikacyjnych. W planach są również całkowicie zautomatyzowane kąciki kawowe. 

PKN Orlen w ostatnich latach rozwija się w dynamiczny sposób, stając się potężną firmą w kraju, ale także zdobywa coraz większe znaczenie za granicą. Czy Orlen może stać się wizytówką polskiej przedsiębiorczości? 

Korekta: Anna Marek

Zdjęcia: PKN Orlen/Materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *