Co jeść, aby mieć zdrową cerę?

Fot. Canva/ PicsArt

To co jesz, wpływa na twoją urodę, ciało. Poprzez odpowiednią dietę możesz zadbać o swoją cerę. Jesteś ciekawy jakich witamin i składników użyć, by mieć piękną cerę? Jeśli tak, ten artykuł jest dla ciebie. 

Nawilżenie skóry 

Aby cera była dobrze nawilżona, należy przyswoić do organizmu witaminę D i E oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Witamina D znajduje się przede wszystkim w rybach (np. śledź, łosoś, tuńczyk). Ta witamina inaczej zwana jest witaminą słońca, gdyż największym jej źródłem są promienie słoneczne. Zmniejsza ona także stany zapalne skóry. Witamina E i nienasycone kwasy tłuszczowe występują w olejach roślinnych, orzechach, pestkach dyni czy awokado.  

Koloryt skóry 

Dla doskonałego kolorytu skóry potrzebna jest witamina A. Jest ona bardzo ważna w naszym organizmie, ponieważ odpowiada także za ogólny stan skóry, nawilżenie, złuszczenie oraz walkę z trądzikiem. Witaminę A przyswajamy jedząc masło, żółty ser, mleko, tłuste ryby, pomidory, czerwoną paprykę, marchewkę.  

Brak zmarszczek i elastyczność skóry 

Dużym problemem u wielu osób są zmarszczki na twarzy. Tutaj z pomocą przychodzi krzem i cynk. Krzem występuje w bananach, kaszy gryczanej, płatkach owsianych. Cynk natomiast w orzechach, mięsie, ryżu, żółtym serze.  

Brak trądziku 

Trądzik jest jednym z najpowszechniejszych chorób skóry. U niektórych jest niewielki i szybko mija, u innych jest to bardziej złożony problem i należy udać się do dermatologa. W obu przypadkach ważna jest dieta. Przede wszystkim powinno się jeść dużo owoców i warzyw. Korzystna jest witamina C, która znajduje się w czarnej porzeczce, truskawkach, czerwonej papryce, brokułach. Ważne są również błonniki, które oczyszczają z toksyn. Spożywając kasze, otręby, pieczywo pełnoziarniste, dostarczamy je do organizmu. A czego należy unikać przy trądziku? Słodyczy, fast food, słonych produktów, ostrych przypraw oraz alkoholu.  

Od teraz w twojej kuchni powinny królować owoce, warzywa i ryby. Dostarczają one najwięcej witamin i składników potrzebnych dla skóry. Oprócz diety w dbaniu o zdrową cerę ważne jest jej oczyszczanie. Pamiętaj o tym.  

Korekta: Gabriela Kusz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *