Mata po raz kolejny pozamiatał

Źródło: SBM Label

Źródło: SBM Label

Od premiery pierwszego albumu studyjnego minął już grubo ponad rok, jednak raper nie zwalnia tempa i bije kolejne rekordy. Tym razem Matczak przekroczył miesięczny próg 2 milionów odtworzeń na Spotify. To nie pierwsze wyróżnienie dla reprezentanta SBM Label. Oprócz podbijania platform streamingowych, raper na swoim koncie ma również rekordy sprzedaży, a także uplasował się na największych listach muzycznych, takich jak ogólnoświatowy Billboard czy też polski OLiS. 

Po genialnym przyjęciu 100 dni do matury podchodzono sceptycznie do dalszej kariery Maty. Nic dziwnego, z racji tak przyjaznego debiutu, który już na samym początku postawił raperowi wysoką poprzeczkę. Aktualnie sceptycy nie mają lub też chwilowo przestali mieć wątpliwości, chociażby poprzez wysoką sprzedaż preorderu kolejnego krążka, który jeszcze przed premierą pokrył się platyną.  

Źródło: SBM Label

Spotify znowu podbite 

Tym razem pobity został rekord miesięcznych odtworzeń. W sierpniu lista słuchaczy Maty przekroczyła aż 2 miliony. Niewątpliwy wpływ na to miał kolejny utwór z nadchodzącej płyty Młody Matczak. Papuga, bo tak nazywa się najnowsze collabo rapera znad Wisły z Quebonafide i Malikiem Montaną, na Spotify ma ponad 4 miliony odtworzeń. Jeszcze wcześniej zasięgi poprawiać zaczęła kolaboracja z Whitem 2115 z 15 lipca.  

A bo to tylko streaming… 

No nie do końca. Na długo przed Papugą i Kiss cam (podryw roku) na platformie Spotify Matczak zajął pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych albumów 2020 roku. Na ostatniej gali Fryderyków raper wychodził po nagrodę 2 razy: za fonograficzny debiut roku i album roku hip-hop. Co więcej, za sprawą wcześniej przytoczonego Kiss cam znalazł się na światowej liście Billboardu, zajmując 198 miejsce. Było to ogromne osiągnięcie dla polskiej muzyki, zważywszy na to, że to pierwsze takie osiągnięcie dla solowego artysty, który pojawił się na niej z polskojęzyczną piosenką.  

Najnowszy album Maty premierę przewidzianą ma na 21 września 2021 roku. Krążek już 16 sierpnia pokrył się platyną, co zgodnie z regulaminem Związku Producentów Audio Video (ZPAV) równoznaczne jest ze sprzedażą ponad 30 tysięcy płyt fizycznych.  

https://www.instagram.com/p/CTfAixsIMl2/

Korekta: Kacper Beda 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *